Wednesday, March 29, 2006

My first pink.

I've never liked anything pink or anything associated with pink or even the artist pink or the word pink.


But Jason Mraz's Geek In The Pink, is by fair the coolest most awesomest pop song I've heard in a long time. And the lyrics are even better than that. The moment I hear the words, its like an immediate effect. Its the closest thing to what I felt the first moment I discovered weed. I was completely sober when I heard it and stoned and pink in the cheeks by the end of it. Few girls I know *ahem (one getting hitched pretty soon) would actually have that distant faraway looks and want to giggle out loud at their other-half who so happens, is a geek.


Well let the geek in the pink take a stab at it
If you like the way I'm thinkin' baby wink at it
I may be skinny at times but I'm fat fulla rhymes
Pass me the mic and I'm a grab at it
Isn't it delicious crazy way that I'm kissin'
Cause baby listen to this don't wanna miss it while it's hittin'
Sometimes you gotta fit in to get in
But don't ever quit cause soon I'm gonna let you in but see


I don't care what you might think about me
You can vibe without me if you want
I could be the one to take you home
Baby I could rock the night alone
If we never get down it wouldn't be a let down
But sugar don't forget what you already know
I could be the one to turn you on
We could be the talk across the town
Don't judge me by the color, confuse it for another
You might regret what you let slip away


I'm the geek in the pink pink pink
I'm the geek in the pink yeah


Well this relationship fodder don't mean to bother nobody
But Cupid's automatic musta fired multiple shots at her
Because she fall in love too often that's what the matter
At least I talk about it keep a pattern of flattery and
She was starin' through the doorframe
Eyeing me down like already a bad boyfriend
Well she can get her toys outta the drawer then
Cause I ain't comin' home I don't need that attention, see


I don't care what you might think about me
You'll get by without me if you want
I could be the one to take you home
Baby we could rock the night alone
If we never get down it sure would be the let down
But sugar don't forget what you already know
I could be the one to turn you on
You could be the talk across the town
Don't judge it by the color, confuse it for another
You might regret what you let slip away


I am more than you're thinking
Hey look at me go
From hero to zero
Oh, take it from a geek like me
I can save you from unoriginal dum-dums
Who wouldn't care if you com...plete him or not


So what I've got a short attention span
A coke in my hand
Because I'd rather have the afternoon, relax and understand
My hip hop and flip-flops it don't stop with the light rock
A shot to mock you kinda puts me in the tight spot
The hype is nothing more than hoo-ha so I'm
Developing a language and I'm callin' it my own
So take a peek into the speaker and you'll see what I mean
That on the other side the grass is greener


I don't care what you might think about me
You'll get by without me if you want
I could be the one to take you home
Baby we could rock the night alone
If we never get down it wouldn't be the let down
But sugar don't forget what you already know
I could be the one to turn you on
We could be the talk across the town
Don't judge it by the color, confuse it for another
You might regret what you let slip away


I'm the geek in the pink pink pink
I'm the geek in the pink yeah
I'm the geek in the pink
All y'all geek is the new color for fall


Pop lyrics never came this close to rock.

10 comments:

Strwb said...

I have a polo shirt in pink ahha

Sherrie said...

hey :)
that song's pretty cool..actually most of jason mraz's stuff is pretty nice :) he's a good songwriter

Stella said...

strwb: so cool! i want to buy kong a pink shirt. hehehehehe

sherrie: yeah the first album was great. but this is the first song after that album that i heard.

joey.khor said...

i love pink!! fuck, its awesome! dun really care what ppl think about pink, i just think pink is cool. THINK PINK, EVERYTHING ELSE STINKS! haha... i just made that up. corny i know. haha. whatever the hell was that.

anomie said...

That's why I go with Lilac.. it's kinda like pink, but not really. Has similar effect yet it's not the same. I'm a dumb ass when it comes to crap like that.

Stella said...

i dont like the color pink. still don't. but its okay for guys to wear pink, not girls.

hahaha its sorta like one of the meanings in aerosmith's pink. or geek/pink?

aran: lilac just sounds gay la :P

anomie said...

Ahh controversy... I've achieved Nirvana...

UnkleBus said...

are we talking about pink here? the only pink i like is...

hmm better not say... *grin*

Stella said...

*tsk.

should be enthusiastic about this pink thing okay! pink = geek?
hahaha see joey so enthused!

udonotknowme1 said...

Yes! Yes! Love that song. Not all pink things are good though... like this Colin & Kero Have nothing againsts the fact that they aren't straight... but the sweetness is just too mcuh.